piątek, 26 października 2012

Zapiekanka z cukinii Jamiego


Po ostatniej wizycie w księgarni, do domu wróciłam obładowana - "Ekonomia gastronomia", "Słodkie życie w Paryżu" i "Kulinarne wyprawy Jamiego". Próbuję wszystkiego, co mi się podoba po kolei z każdej z nich.
Dziś zapiekanka z cukinii - wspaniałe wegetariańskie danie - idealne dla wszystkich z IBS. Zdrowe, pyszne, lekkie.

U mnie porcja dla dwóch osób z dokładką. Zrobiłam ją z jednej dużej cukinii.

6-8 porcji:
2 łyżki oliwy
3 cebule, obrane i pokrojone w cienkie plasterki
180 g opłukanego ryżu
7 średnich cukinii, pokroić w cienkie plasterki
500 ml gorącego bulionu
4 czubate łyżki naturalnego jogurtu / gęstej śmietany
150 g startego sera lub mozzarelli
sól, pieprz, oliwa

Rozgrzewamy piekarnik do 190 st. W między czasie rozgrzewamy oliwę na patelni, wrzucamy na nią cebulę i po chwili dolewamy trochę wody. Gdy cebula się zeszkli i zmięknie, wrzucamy na nią ryż i cukinię. Dolewamy bulion i dusimy 5 minut. Zdejmujemy z ognia, dodajemy jogurt, 2/3 sera i przyprawy. Mieszamy dokładnie.
Wykładamy do natłuszczonej formy, np. brytfanki. Rozkładamy tak, by cukinia była na wierzchu. Posypujemy resztą sera i pieczemy przez 40 minut.
Jest super :)

Jamie poleca podawać ją do grillowanego mięsa lub ryby z sałatką. Dla mnie to pełne danie na lunch w środku tygodnia.




7 komentarzy:

  1. Przepis Jamiego to najlepsza rekomendacja dla dania :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100 % :) Tylko uwaga! Porcja jak dla wojska! :)

      Usuń
    2. mam w domu spory oddział - dadzą radę :):)

      Usuń
  2. Trafiłam tu w poszukiwaniu lekkostrawnych muffinów i jestem przeszczęśliwa! :) Od 4 lat choruję na refluks- od tamtego czasu moje życie wygląda zupełnie inaczej... Kompletnie straciłam radość z jedzenia, bo każdy posiłek oznaczał dla mnie późniejsze kilkugodzinne męczarnie :/ A teraz znalazłam mnóstwo świetnych przepisów dla osób, które potrzebują bardzo specyficznej diety. Pokochałam tego bloga i będę stałym czytelnikiem :) Pozdrawiam cieplutko!

    ~Mary

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog!!! Dziękuję Ci za jego "stworzenie" :-) W 2010 roku miałam usunięty pęcherzyk żółciowy i od tamtego czasu muszę stosować dietę lekkostrawną. W internecie niełatwo znaleźć przepis na lekkostrawne i do tego smaczne jedzonko, a tu taka miła niespodzianka! Będę stałym gościem tego bloga i jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!!!

    Gorąco pozdrawiam

    -Kamelia

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś robię zapiekankę na obiad, zobaczymy, bo przepis ciekawy a za cukinią przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cebulę i jogurt można jeść, mając IBS? pewnie nie każdemu szkodzi to samo, ale moim zdaniem nie powinno się polecać tych produktów w IBS...

    OdpowiedzUsuń